Powered By Blogger

الاثنين، 28 أبريل 2008

جريمة في حقي



انا اليوم هحكي لكم مشكلة عصيبة تعرضت فيها للظلم و القهر من فرد لم و لن اعرفه شخصيا و انما هو يعرفني

في البداية انا ابدا النوم بعد صلاه الفجر بنصف ساعة لكي اتمكن من قراءة اذكار الصباح فبعد ما قرات الاذكار و نمت تقريبا 3-4 ساعات بدا الموبيل يصرخ يصرخ كانه طفلا ((بياخد علقة))) فكلما رن يتهيا لي انه حلم فظيع فستمر في الرن لدرجة انه بدا في البكاء و البكاء في لغة الموبيل هو البطارية ضعيفة و عندها ايقنت انه توجد مشكلة و عندما استيقظت لم اجده موبيل المشاكل بل و جدته الموبيل العادي فوضعته في الشاحن و بدات انظر فيه فوجدت به 66 مسد كول فشعرت بالقلق لان مشاكلي كثير و عندما نظرت الي الارقام وجدت ارقام كثيرة منها اعرفه و منها لا اعرفه و منها من المنوفية و بني سويف و اخري من الشرقية و كثيرا من اخواني فتصلت باخر واحد اتصل علي فعندما فتح الخط قال لي ((حمدالله علي سلمتك كفارة)) فقلت له خير رد علية قالي انتا كويس قلتله الحمد لله خير قالي احنا افتكرنا ان انتا اتقبض عليك قلتله ليه قالي اممولك كل حاجة عليfacebook من مجموعات و احداث و اصدقاء و تعليقات و صور كل حاجة فاول مقالي كدة قلت انا لله و انا اليه راجعون ليه فرحت ابص علي الميل بتاعي لاقيت موقع الفيس بك بعتلي رسالة بيقول فيها ان انا شخص غريب بشجع علي العنف و الارهاب و ان الاكونت بتاعك اقفل للاستفسار ابعت علي ميل ..............@facebook فبصراحة اتنرفزت اووووووي لاني معملتش حاجة بس بعد كدة افتكرت اني امبارح عملت 4 مجموعات عن فلسطين و حدث كانوا كلهم بيدوروا حولين ستين عام من الاحتلال الصهيوني لفلسطين و سعتها جه في عقلي المهندس خيرت و الحج حسن ماللك لما خدوا فلسهم علشان اخوان مسلمين و كمان حبسوهم و استاذ يوسف ندا صاحب بنك التقوي السوسري اللي امم فلوسه جورج بوش علشان بيدفع ذكاه لناس في فلسطين و مصر كملت عليه فحكمت عليه بعشر سنين و جت في مخي كل التضحيات ده و عرفت اي حد يتكلم عن قضية فلسطين و يقول ده احتلال يقولوا عليه شخص غريب و بيشجع علي العنف انا ميفرقش معاية الاكونت االلي كان في 500 صديق و لا الجروبات بتعتي كدة حرام و ستون عام من الاحتلال الصهيوني و اغيثو غزة و ضد المحاكم العسكرية و انا بحب الاخوان يا امن الدولة بتاعت صديقي اسامة و انا كنت معاه ادمن و يلا نخش الجنة ده غير الافنتس الكتيرة اللي كنت عاملوه الصور كلها و التعليقات كلها حسبي الله و نعمل و كيل حسبي الله في الظالمين انشله كان الفيس بك و انا قررت اني اعيش و اتحدي احزاني زي بنت الدكتور عصام العريان ممسمية مدونتها هعيش و اتحدي احزاني و هبدا اكونت جديد علي الفيس بك مهما حصل مش هيهمني حاجة














هناك 6 تعليقات:

Abdullrhman Hassona يقول...

اول مره اعلرف ان فيك مدون من جواك بصفاتهم ودائهم هههه
جميل يا عم
انت شكلك خطير اوي :D
بهزر ههههه
ربنا يكرمك

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل



(صبرا جميل والله المستعان على ما تصفون)

ولا تحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمون

احمد الجيزاوى يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل
تحياتى ليك
احمد الجيزاوى

belal يقول...

يا سيدي خليهم يسدوا في شعرهم
هما فاكينها حكاية أكونت وهيشطبوه
هه
..

اوعى تفكر يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل
معلش لا ضايق نفسك
كده كده انت ارهابى

معاذ عبد الكريم يقول...

في البداية انا بشكركم جدا علي علي مشركتكم ة تعليقاتكم

سالر
انا بصراحة مش فام انتا بعت اه بس رينا يجزيك خير

صمت
ولله انا يا صامت بعيد اكتشاف نفسي كل يوم لان اكتشفت اني مبعرفهاش


ا.سماح

جزاكم الله خيرا وانا سعيد جدا بمشركتك التعليق و ابداء رايك في مدونتي و اتمني ان تستمر التعليقات
ربنا يعزك

احمد الجيزاوي

بجد بجد شكرا علي مازرتك ليه في المحنة ده و انشاء الله نستمر في التواصل


ازر سنج

حقيقي لك حق القضية الفلسطنية سنحملها مهما حدث لنا اما النصر او الشهادة و كلهما نصر

اوعي تفكر

انا سعيد جدا بمشركتك و اتمني اني اشوف تعليقاتك كا يوم و انا هخد كلمة من الدكتور وجدي غنيم ان احنا صحيح ارهابين لان احنا بنرهب الظالمين

منتظركم كلكم و عايز اشوف تعليقاتكم