Powered By Blogger

الأحد، 13 أبريل 2008


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم



انا احب اعرفكم بنفسي انا اخوكم في الله معاذ .......

بحب الاخوان كتتتتتتتتتتتتتتتير!!!!!

و ده مش اول في حياتي اكتب فيها خواطري..............

انا حقيقي طول عمري بكتب خوطري بس انا مش عارف بظبط ليه يمكن علشان بفكر كتير
او يمكن علشان حياتي فيها احجاث كتير اووووووووووي فكان ده من اهم الاسباب اللي كانت بتخليني اكتب مذكراتي
المهم بدون فلسفة نزلت المكتبة في اجازة اولي ثانوي و جبت كشول لونه احمر و عليه قلوب سوداء كان شكله مميز
وعلشان برضه انا كنت حاسس بنفسي سعتها و كنت بمشي ذي ما الكبار بيمشوا فقررت اسمي الكشكول و سعتها
كنت شايف نفسي و بكتب شعر مش اوي يعني فسمته (مجهول المصير و شقشقة العصافير ) بجد كان اسمه
بيعبر عن اللي جويه ان انا مش عارف حتة اللحمة اللي في رائسي هتواديني فان و هروح لمين و اه اللي انا
مستنيه بس الحمد لله انا كنت متفائل خير و كان و لازال عندي ثقة بربنا كبيرة موووووت و كنت كل يوم بعد ماجي
من بره اكتب احساسي في اليوم اللي انا عشت فيه بجد كان تلخيص حياتي ف الكشكول بس و لله كنت كتير اقعد اقراه و
اكتاب علشن بفتكر ذكريات مش حلوه كان الكشكول ده بجد بحس انه حته مني و بعد 6 شهور خلص الكشكول و كان خلصان
فيه ذكريات بجد مش هعرف اوصفها غير هقول معاذ في صورة حروف بس يا خسارة مش علطول الواحد يقدر يستمر علي
الفعل ده مش علشان هو صعب و لكن علشان انا حرقته و كنت مكتاب جدا عارفين ليه حرقت
(مجهول المصير و شقشقة العصافير )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علشان في يوم الصبح جيت من المدرسة كان بابا في اجازة فلقيته بيلعب في الكشكول و بيقرا فيه عرفين سغعتها حسيت كاني لابس ميوه قصير و الناس كلها ببصلي او كان حد مد ايده جواك و طلع الصندوق الاسود بجد فمن سعتها قررت اني مكتبش افكاري الخاصة علشان الناس كلها متبصش عليا و انا لابس الميوه القصير بس
بجد كنت بستريح اووووووووووووووووي و انا بكتب بس بعد كدة قلت هكتب بس بشرط اني اقطعها بعد مخلصها علي
طول بس كان بينتبني احساس كاني بقطع ايدي او رجلي لان فكرتي ذي ايدي و رجلي حاجة مني و لكن الدرس بتاع(( الميوه))) قصر كتير اووي فيه فقررت اكتب مذكراتي المعلنا و افكاري و كمان اعتقادي يمكن ربنا يجعل فيه النفع ليه و للناس ده كان الهدف و كمان هعبر عن نفسي و لاقي حد يسمعني و يعقب عليه بس برضه مش هنسا مجهول المصير و شقشقة العصافير

هناك 3 تعليقات:

Abdullrhman Hassona يقول...

يا حلاوه يا حلاوه شوف مين كب النسكافيه عالبيجامه :D

يا مرحبا يا مرحبا

معاذ عبد الكريم يقول...

ربنا يجزيك خير اتمنا ان اتواصل معك يا اخي اكتر انشاء الله

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

والله يا دكتور حضرتك لازم تستفيد من تجاربك القاسيه خاصه بتاع (تقطيع الكشكول

بسي نقدر نطلع من الموضوع ده بان حضرتك موهوب جدا وده واضح من خلال الرسمه اللى واضحه امامنا

بجد حضرتك كان حقك تدخل فنون جميله

رسمه بتعبر عن معانى دفييينه وقيم رفيعه

الى الامام -----

سماح ابراهيم