Powered By Blogger

الاثنين، 23 يونيو 2008

اليوم الأصعب


السلام عليكم .......

انا متأسف جدا علشان اتأخرت عليكم في التدوين و تغطية القضايا الكتير اللي مرت بينا الفترة السابقة بس انا متأكد ان انتم هتعذروني أول ماتعرفوا . أصلي كنت مسافر كندا أو سويسرا هههههههههه انتوا فاهمني طبعا ربنا ينتقم .
أي نعم التجربة كانت شاقة و مهشمة للعظام حاجة مؤلمة لانها كانت طويلة جدا 8 ايام. بس بجد انا اسعد لاني النهارده انا اقوي بكتير يا باشا مبقتش خايف اخد لي قلمين و لا شلوتين ولا شتمنتين اهداء لكل الناس القصيدة الخفيفة دى بس دى من تجربة من 6 سنوات لكن التجربة دى كانت الاصعب


قالو لي اكتب كتبت






كتبت مصر في حفرة و دفنت







قالو لي ارسم رسمت







رسمت وردة بتبكي عليها و قفلت







قالو لي احلم حلمت







حلمت بخير كتيييييييييييير لغاية ما سئمت







قالوا لي اخطب في الريس خطبت







بصيت في جيبي اتسرقت







قالو لي اكتب مانيشت كتبت البيروقراطية باكبر فونت







نمت اهرب من حياتي لكن يا خسارة قمت







قمت ابص للاشبال و اقول هما دول اتعلموا يقولو عن الحرام صمت







فجأه لقيت الباب بيتكسر و بيكسر جواية الصمت







ولقيت التشريفة في بيتي و بيني و بينكم اترعبت







قالتلي نفسي اقتل الخوق قلتلها خلاص قتلت







وربطوا علي عيني شريطة سودة وعلي الكتاف و اتحملت







و كاني رايح قبري او بهزر علشان اعاكس اجمل بنت







ورموني في عربية زرقه و جنبي اتنين لو واحد حط ايدوا علية اتردمت







و دحرجوني في مبني دورين او تلاتة وعلي كرسي واترزعت







و انا بتسال فجاة اتحمأت







لقيت ايدين و رجلين و حاجات مشفتهاش بتنزل علية و اتصدمت







وكتبوا عني اني اتفقدت







و ده كان مانشيت البيروقراطية اللي كتبتوا باكبر فونت


دونت بواسطة معاذ عبد الكريم

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

السلام عليكم

انا مش عارف اقولك اه ربنا يعينك يا معاذ يا اخوية و انا فرحان ان انتا رجعت انا اتصلت بيك يجي 150 مرة هتلاقي مني مسدات كتير ربنا يسلمك

انا مختلف معاك بس اتمني ليك الخير يا دكتور

صريح أوي يقول...

السلام عليكم
أولا حمدا لله علي سلامتك
إن شاء الله تكون أقوي وأقوي
علي فكرة القصيدة ممتازة
جزاكم الله خيرا وجعل ذلك في موازين حسناتك

غير معرف يقول...

يتشرف موقع شرقاوى اون لاين بدعوة حضرتك لحضور ندوة بعنوان

آداب الخطوبة وفنون الاختيار

مع الدكتورة إيمان عزب الاستاذ بكلية الصيدلة

وذلك يوم الاثنين القادم في تمام الساعه 8.30 مساءا

http://sharkawyonline.net/vb/showthread.php?t=14166

غير معرف يقول...

Methods for Unlock Iphone 4 r Anyone who is the owner of an iPhone ought to can be exposed for your needs and in addition they requires unlock iPhone 4 gary the gadget guy suggestions, typically in connection with special software packages that's also obtain.On the other hand, it's relatively discouraging in an effort to open somebody's i really phone should you not get the best innovative iphone4 detaching the locking mechanism for application.There are numerous associated with advertisements all over, nonetheless, minus specified awareness you can get, entirely jammed, accordingly there are several options many tremendous hard cash regarding almost nothing.
[url=http://treasinciti436.posterous.com]unlock iphone 3.13[/url]
[url=http://flybepabma519.posterous.com]unlock iphone os 4[/url]
[url=http://worlrytabrau195.posterous.com]iphone 3gs unlocked[/url]