Powered By Blogger

الأربعاء، 11 يونيو 2008

اعتقال بالإنابة





مصر تمارس عمليات الإعتقال بالإنابة عن إسرائيل

القائد أيمن نوفل هو المطلوب رقم 9 لإسرائيل

يمكن علشان بتحافظ عليه

انتظروا حكايتي مع جيسيكا اليهودية الإسرائيلية



دونت بواسطة معاذ عبد الكريم


هناك 10 تعليقات:

"النجم القادم" يقول...

السلام عليكم

هههههههههههههههههههههه

حلوة دى يابنى دول مش بعتقلوه دول خايفين ان اسرائيل تغتاله فاعتقلوه علشان يحفظوا عليه
هو احنا دايما كده ظالمين الناس الظالمة دى هههههههههههههه تشرفت بزيارة مدونتك

غير معرف يقول...

محمد حمزة

السلام عليكم يا معاذ ولا انا كنت متفق معاك في حجات كتير لكن انا مختلف معاك في موضوع حماس

يا معاذ الرابط ما بين الدول هي العلاقات الدبلوماسية و حماس او النظام في غزة اصبح خطير جدا علي امن مصر

انتا مشفتش تفجير السور دول بيحربوا مصر دول قتلوا واحد مصري هو اللي مات ده مش اخوك و لا اخوك ده تعبير بتعبروا عنه لما يكون مؤمن بافكار الاخوان

اللي عنده رد مقنع ياريت يرد لان انا عارف انك يا ميزوا دبلوماسي يعني ذي الحكومة مش هعرف اغلبك في الكلام طول عمرك كدة

غير معرف يقول...

أخر تصريحات الأستاذ مهدى عاكف المرشد العام لجماعه الإخوان المسلمين الدوليه أعلن في تصريح لموقع جريده إيلاف الإلكترونيه أنه يدعم تنظيم القاعده و يرى أن بن لادن مجاهد على حق .. بص بأه يا أستاذ عاكف لو أنت شايف أن قتل المدنيين الأبرياء جهاد يبقى بجد بجد إحنا مش عايزيين الإخوان
===============================

مش عايزيين دمويه و شغب

================================
مش عايزيين تخلف
مش عايزيين تجاره بالدين
مش عايزيين حد يستغل جهل الفقرا و يضحكو عليهم بالدين
من الأخر مش عايزيين الأخوان



أنا مصرى ..انا مسلم علمانى . أنا أنسان
أنا ليبرالى ... أنا علمانى
أنا مش عربى ... أنا مش أخوان

أحنا مش اخوان

لا للتخلف
لا للرجعيه
لا للتطرف
لا للعنف
لا للإخوااااااااااان

مصر طول عمرها علمانية و هتفضل علمانية غصبا عن عين الاخوان المجرمين واسيادهم الوهابيين البدو
لازم المصريين يفوقوا من الغيبوبة اللى عايشين فيها دى ويقولوا لا للدولة الدينية فى مصر

انا مصري ليبرالي وسطي ديني الاسلام وبعتز بيه
لكن مش اخوان

Call for coexistence يقول...

منتظريييييييييييييييين

Call for coexistence يقول...

الاخ اليسارى المتشدد
انا مش اخوان
انا مسلمه بحب بلدى وفاهمه دينى
وادعوك للنقاش
لانى ارفض ان تكون مصر علمانيه
وهل يا سيدى تعلى معنى علمانيه؟

مصعب رجب يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :
لا مؤاخذة يا عم معاذ اسمحلي أرد على الناس دول .

موافق ؟
طيب
استعنا بالله .

ـــــــــــــــ
محمد حمزة الحزب الوطني :
1- أتحداك لو جبت لي خبر مؤكد إن المقاومة قتلت أي مصري سواء جندي أو مدني .
2- المقاومة هدوا السور ؟ ... صح حصل فعلا وأنا واحد من الناس موافق على اللى هما عملوه لأن النظام بتاعنا يشارك الصهاينة في حصار المسلمين في غزة .

3- لماذا سمعنا السيد أبو الغيط وزير خارجية الحزب الوطني يعلن أنه سيكر رجل من يخترق الحدود ، ولم نسمع له صوتا حين قتل اليود رجلا عنده 60 سنة لأنه كان يحاول - كما قالوا - اختراق الحدود لتفجير نفسه ؟ كنت أرجوا أن أسمع له صوتا أسكت الله حسه .

ـــــــــــــــــــــــــــــ
يساري متشدد :
ممكن أسأل سؤال واحد : حضرتك قرأت الحوار ؟
ممكن تقرأ الحوار على موقع إيلاف نفسه أو تقرأه عندي مع تعليقي عليه على مدونتي : كباية شاي :
http://kobbaya.blogspot.com/2008/05/blog-post_28.html

وبعدين انت لا تستطيع أن تحدد انتماءك :
يساري - علماني - ليبرالي ؟ بيتهيألي من حقك تحدد اتجاه ومن حقنا احنا نكون إخوان والناس تختار اللى عايزاه ... مش دي الديموقراطية برضو ؟

معاذ عبد الكريم يقول...

النجم القادم

انا سعيد بزيارتك الجميلة ده و بجد اقتراح طيب جدا بس دول مينفعش معاهم حسن الظن

معاذ عبد الكريم يقول...

محمد حمزة الحزب الوطني

ولله يا محمد احنا اصدقاء من زمان و اتربانا مع بعض بس انت اسأل نفسك الكلام ده انتا مصدقه و لا بتضحك علي نفسك مش علية

فكر يا محمد مين اللي خطر اسرائيل ولا حماس ؟؟؟

مين اللي المفروض نقطعه مين اللي المفروض نحصره ؟؟؟

يا حبيبي متبص علي العرض بص يا حبيبي لماذا فجروا السور

انا هتفق معاك و اقول مات واحد بس قدام الواحد ده مات كام واحد من الحصار بلاش تردد الاكلشهات الاعلامية

ولله انا سعيد جدا يا واد يا بشمهندس محمد ههههههههه بمشركاتك الجميلة ده يا بشمهندس ميدوا و مستني مشركاتك

معاذ عبد الكريم يقول...

يساري

ولله يا صديقي الموضوع ده عايز انقشه معك بس بجد لغة الحوار و حشة اوووووووي خلينا نتكلم باسلوب اجمل

بس انا ملاحظ انك مبتردش علي الشباب المثقف اللي بيكلمك مش عارف ليه

احنا اصدقاء بس لازم نتقبل بعض ذي محنا علشان نقدر نتكلم مينفعش اللغة تبقا ضيعة كدة

اشوفك علي خير يا حبيبي

معاذ عبد الكريم يقول...

ابو اسامة المصري

ولله يا اخي كانها مدونتك مفيش بنا لامؤخذة و ردودك جميلة و مقنعة

و مشاركة جميلة و اتمني ان اشوف مشاركاتك كتير


سلامو عليكم