Powered By Blogger

الجمعة، 23 مايو 2008

تسمحلي احرجك؟؟؟



أنا عند و عدي لكم سوف ادون لكم نكت لانها تعبر عن الوضع السياسي و الاقتصادي و هي نبض الشارع و صوت المصريين

مرة نموسة او هموشة وقعت في كوبية خمرة قالت اوعي النسر ههههههههههههههههههههههههه





بصراحة يا شباب هي ده مش نكتة لأ ده حقيقة حصلت انا شفتها بعيني بجد احلف علشان تصدق ولله حصلت الاسبوع ده

عندما هل علينا ابن ............................... احم احم الريس بتصريحه الجهنمي علي هامش مؤتمر دافوس الاقتصادي تعقيبا علي كلام سيده و سيد ابوه جورج بوس قصدي بوش علي حل القضية الفلسطنية (ان جورج بوش لم يضيف في تصريحاته بشأن القضية الفلسطنية )

فستفزني ذلك التعليق الظريف جدا لانه نابع من فم ابن ....... الريس السياسي المخدرم الذي يعي الخريطة السياسية العالمية

تسمحلي احرجك و اسالك و اقولك ابوك قدم اه طول الفترة اللي فاتت للقضية الفلسطنية ؟؟؟

انا عارف الهلس اللي هتجوبني بيه ذي نظيف نقوله الناس بتموت من الجوع و ارتفاع الاسعار يقول معدل النمو عالي

انا بسال ماذا قدم ابوك حقيقي؟؟؟؟ حاجة تقاس علي الارض

سكت ليه كلنا عارفين ابوك مقدمش حاجة لا للفلسطنين و لا المصرين

نصيحة لك يا ابن ........ الريس نحن شعب مصر نعلم و نشعر بالصادقين و نعلم هذه المزايدات السياسية و انصحك انها طريقة ساذجة لا تليق بجنابك و اصبح الناس اجمع يفرقون ما بين الصدق و المزايدات و اليك تعليقات الشباب ( سبتني يا ريس ) (مسمرني)(خش في عبي خش) وكثير من التعليقات التي عبرت عن رأي الشعب نصيحة شفلك لعبة تانية

دونت بواسطة معاذ عبد الكريم

هناك 17 تعليقًا:

غير معرف يقول...

اللهم ولى علينا من يتقى الله فينا

معاذ عبد الكريم يقول...

جزاكم الله خير يا استاذة سماح شرفتني ربنا يجزيكي خير علي الاضافات الجامدة بتاعة حضرتك

أنا حر يقول...

سيبه يبرطم ويتكلم يعني هو الكلام بفلوس ... ده دي الحاجة الوحيدة دلوقتي اللي مش بفلوس في عصر ابوه المزدهر ..يمكن الكلام يغلي بعد كده ويبقا عليه جمرك ...عجايب

معاذ عبد الكريم يقول...

جزاكم الله خير علي ردك و مشركتك و مبروك رجوعك عالم التدوين
بس انا قصدت مش اني اشتمه او انقد كلامه و لكن انا بصر علي معني بلاش مزايدات في الكلام من اجل جذب الناس
اللي احنا فيه منك انتا و ابوك
هذا المعني الذي اردت ان اركز عليه

غير معرف يقول...

بس في مشكلة واحدة هي ان الشعب بتاعنا بسيط وطيب وبيصدق يعني مثلا لما يجيبوا جمال مبارك مع الفريق الفائز ببطولة الامم واغنية لو سالتك انت مصري وشغل مونتاج مؤثر علي كام تصريح سياسي من دول الناس من يأسها بتصدق او بتحاول تصدق ان لسه في امل فيه او انه غير ابوه او جايز يعمل حاجة او يفكها علينا شوية ...
بس طبعا الكلام ده لا محل له من الاعراب وانتوا عارفين طبعا ان الاعلام بتاعنا بيعمل غسيل مخ رهييييييب للناس يوميا حتي في المسلسلات والافلام وللاسف في ناس كتير بتصدق

أميمة كامل يقول...

المشكلة ليست فيما يقوله

المشكلة فى اللى بيصدقوه

و يظنوا أن الخلاص على يديه

والحل من الكلمات بين شفتيه
ــــــــــــــــــــــــــــــ
كلك حماس وحب لبلدك ربنا يحفظك

اسلام صديق يقول...

مش عارف يامعاذ انت مش عاجبك


ابن .......... الريس


ليه؟



ده حتي باين عليه راجل كويس ومحترم


مش عارف الحقد الي ماليكم ده


عشان ابوك مش ريس يعني

غير معرف يقول...

ليك حق يا دكتور معاذ و انا معاك لازم يكون لنا اسقاطات علي الواقع احنا مش مشايخ بس احنا سياسين و صحفين

جزاكم الله خير

غير معرف يقول...

مدونة جمدة يا دكتور معاذ

بجد انا بتابع المدونة كل يوم و لو سمحت متتأخرش في التدوين و خلي بالك علشان الامن

مستنية البوست الجديد

البوست ده جامد جدا بجد لازم نقول لأ و نكشف الموامرات المباركة يعني بتاعة جمال مبارك

غير معرف يقول...

لا للتوريث


وحشني يا معاذ عايز اشوفك قريب

أميمة كامل يقول...

د / معاذ
أنا بصراحة سعيدة بمتابعتك المدونة البسيطة صلاح وإصلاح

وأعتذر انك تدخل ولا تجد جديد
عندى عمرو فى الإعدادية

ورغم انى لا أقدم له الكثير الا أننى اجدنى مشتتة الذهن
ودعواتك له فى الإمتحانات

أنا أضفتك عندى على reader

وفى انتظار جديدك

saiaf يقول...

جامد البوست ده

و اسلوب اللى انت كاتب بيه حلو

اول مرة اعرف انك بتعرف تهزر كده

العسكري عتريس يقول...

كلام جميل يا دكتور معاذ شد حيلك شويتين كمان واحنا مش هنتاخر عليك بالعيش والحلاوة

غير معرف يقول...

ياعم معاذ بشكرك علي مواضيعك الجميله بس لي عندك عتاب صورة جمي شيلها بعد اذنك مش ناقصين سد نفس اول ما ندخل المدونه انا اول مره ادخل عندك وغير كده الست المتبرجه اللي فيها طبعاكلمة متبرجه ممكن متعجبش بعض الناس واتهم بالسطحيه بس تربيتي كده اعمل ايه انا من اخوان كفر الشيخ

معاذ عبد الكريم يقول...

د.اميمة كامل

جزاكم الله خير يا دكتورة علي مشركتك
ولكي حق في كل الكلام ده و شكرا علي المجملة الجميلة جزاكم الله خيرا

الافغاني

جزاكم الله خير علي مشركتك بس بجد انا مش بغير منه لانها حاجة محتاجة العزاء مش التهنئة


محمد ابراهيم

لك حق يا اخي شكرا علي مشركتك و اتمني اننا نتواصل


سارة السباعي

حاضر يا استاذة سارة اوعد حضرتك اني ان شاء الله مش هتاخر في التدوين

سيف الاسلام عمر

نعم لك حق يا اخي لا و الف لا للتوريث
ولله و انتا و حشني اكتر ربنا يجمعنا علي خير


د. اميمة كامل
ولله حضرتك متواضعة جدا المدونة بتاعة حضرتك مش بسيطة ولا حاجة ده من افضل المدونات اللي شفتها

معاذ عبد الكريم يقول...

سيف

شرفتني يا سيف في المدونة و لله يا سياف الواحد بيكتشف نفسه كل يوم
اشوفك علي خير يا حبيبي

العسكري عتريس

انا سعيد جدا اني كتبت حاجة نالت اعجابك يا استاذ علي
اما موضوع العيش و الحلاوة انا بصراحة مبحبش الحلاوة خالص لو عايز تجبلي حاجة حلوة جبلي مربي او عسل او شكولاتة بس ياريت ميكنش قصدك و حش

معاذ عبد الكريم يقول...

محمد الشافعي

لك حق يا صديقي في موضوع ان الصورة تسد النفس اما عن موضوع التبرج لك حق يا اخي
و انا سعيد جدا بالتواصل معاك اتمني التواصل